3/10/2018

Activation or killing of the net

Do you connect to a vast world from a small box called a personal computer, or shut it down in a small box.
The largest net advertising company in Japan, Cyber ​​Agent Inc.
This company also struggles how to make the public "click" the masses.
That president, Mr. Susumu Fujita's  morning habit of knowing was not from the article of the net.
When he comes to work, he says he will spread more than ten newspapers on his desk and read it from next to next.
"Just by turning paper newspapers, even if you are not interested in it, you jump into your eyes, it will be a new stimulus and an idea will be born."
Unfortunately, most people will only click on 'personal interest' from personal computer or smartphone screens.
Do you use the net nicely or do the net use you?
The thing we should not forget is that every business is created by such "unknown" cliffs.
Floating in convenience, there is also the possibility of losing "time" and "view".
I am self-president and think "I want to use".

 Hiroyuki Shimizu 

<ネットの活殺> 

パソコンという小さな箱から広大な世界につながるか、小さな箱に閉じこもるか。
日本で最大手のネット広告会社、 サイバーエージェント 。
いかに、「クリック」させるかにしのぎを削る。
その社長、藤田氏の毎朝の習慣を知ったのは、ネットの記事からではありませんでした。
彼は出社すると、10以上の新聞を机に広げて、次から次へ読んでいくそうです。
「紙の新聞は、めくってゆくだけで自分の興味ないことでも目に飛び込んで来る。新しい刺激となり、アイディアが生まれる」
残念ながら、ほとんどの人はパソコンやスマホの画面から、「自分の興味ある」ことしかクリックしないでしょう。
ネット。うまく使うか、使われるか。
私たちが忘れてはいけないことは、あらゆるビジネスは、このような「知られていない」しかけによってつくられているということ。
便利さに浮かれて、「時間」と「視野」を失う可能性もあるということ。
自戒して「使いたい」と思います。

清水弘之

0 件のコメント: